
Mainostajalle

Mainostajan oma paikallismedia Turun kupeessa
Kaarina-Lehden ilmestymisalue on Kaarina, Piikkiö ja Parainen.
Ilmestymispäivä keskiviikko.
64 %
peitto ilmestymisalueella viikossa
19 700
paperilehden ja digikanavien tavoittavuus viikossa
16 900
painetun lehden lukijaa päivässä
3 800
verkkokävijöitä viikossa
* Lähde: KMT 2025, peitto KMT 2024

Printtimainonta
Tavoita yleisösi printillä
esimerkkejä printin mainospaikoista

Poliittista mainontaa koskevat muutokset
Poliittista mainontaa koskee jatkossa tiukemmat merkintä- ja avoimuusvaatimukset. Asetuksen tavoitteena on avoimuuden lisääminen, reilujen vaalien turvaaminen ja väärinkäytösten ehkäisy. Suomessa kansallinen lainsäädäntö ja viranomaislinjaukset ovat vielä kesken ja päivitämme ohjeet näiden tarkentuessa.
EU:n uusi poliittista mainontaa koskeva asetus alkaen 10.10.2025.
Poliittista mainontaa on kaikki poliittisen toimijan itse tai hänen puolestaan jonkun muun toteuttama viestintä TAI viestintä, joka on suunniteltu vaikuttamaan vaalien tai kansanäänestyksen tulokseen, äänestyskäyttäytymiseen tai lainsäädäntö- tai sääntelyprosessiin (EU:n, kansallisella, alueellisella tai paikallisella tasolla). Poliittisia toimijoita ovat esim. poliittinen puolue tai poliitikko taikka vaaliehdokas.
Poliittista mainontaa ei sen sijaan ole vain yhteiskunnallisia aiheita käsittelevä mainonta taikka esim. viranomaisten neutraali tiedotus vaaleista.
Poliittisessa mainoksessa on oltava jatkossa seuraavat tiedot:
1. Selkeä merkintä “Poliittinen mainos”
2. Mainoksen rahoittaja sekä mahdollinen tahon, jonka määräysvallassa rahoittaja tosiasiallisesti on
3. Mihin mahdollisiin vaaleihin, kansanäänestykseen tai lainsäädäntö- tai sääntelyprosessiin mainos liittyy.
4. Linkki avoimuusilmoitukseen
TS Yhtymän medioissa poliittista mainontaa voidaan toistaiseksi julkaista ainoastaan printtilehdissä sekä natiivimainonnan muodossa digikanavissa. Kohdennus-/näyttämistekniikoita ei voida hyödyntää.
Avoimuusilmoituksesta tulee löytyä muun muassa seuraavat tiedot: mainoksen rahoittajan (ja mahdollisesti taho, jonka määräysvallassa rahoittaja on) tiedot, kampanjan kesto, mainokseen käytettyjen rahojen määrä ja alkuperä sekä mihin mahdollisiin vaaleihin, kansanäänestykseen tai lainsäädäntö- tai sääntelyprosessiin mainos liittyy.
Mainostajan tulee heti tilausvaiheessa ilmoittaa, mikäli kampanja on poliittista mainontaa ja täyttää avoimuusilmoituksen. Ilman vaadittuja tietoja mainosta ei voida julkaista.
Mainostajan kalenteri 2025
Katso laajennettujen jakelujen tarkemmat tiedot mediakortista
Tammikuu
-
Ke 01.01.
Lehti ei ilmesty
-
Ke 15.01.
Laajennettu jakelu
Helmikuu
-
Ke 05.02.
Teatterit ja hyvä olo , laajennettu jakelu
Maaliskuu
-
Ke 05.03.
Autot, laajennettu jakelu
Huhtikuu
-
Ke 02.04.
Rakentaminen, laajennettu jakelu
-
Ke 09.04.
Vaalit, laajennettu jakelu
Toukokuu
-
Ke 07.05.
Laajennettu jakelu
Kesäkuu
-
Ke 04.06.
Kesälehti, laajennettu jakelu
Heinäkuu
-
Ke 02.07.
Lomalehti, laajennettu jakelu
Elokuu
-
Ke 13.8.
Koulutus, laajennettu jakelu
Syyskuu
-
Ke 03.09.
Yrittäjyys, laajennettu jakelu
Lokakuu
-
Ke 08.10.
Rakentaminen, laajennettu jakelu
Marraskuu
-
Ke 05.11.
Autot, laajennettu jakelu
-
ke 05.11.
Seniorit
Joulukuu
-
Ke 03.12.
Joulu, laajennettu jakelu
-
Ke 24.12.
Lehti ei ilmesty

Digimainonta
Varmista näkyvyytesi verkossa
esimerkkejä digin mainospaikoista

Ota yhteyttä
Yhteystiedot
Myyntipalvelu
Arkisin klo 8.30-16.30
Printtiaineistot
Digiaineistot